Dersin Adı | Roket Tahrik |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AE 401 | Güz/Bahar | 2 | 2 | 3 | 6 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Dersin amacı havacılık ve uzay mühendislerine roket tahrik sistemleri hakkında detaylı bilgi vermek. Roket tahrik sistemlerinin kullanımları ve limitlerini öğretmek. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Roket nozulu teorisi ve termodinamik ilişkileri, uçuş performansı, kimyasal roket kalkış performans analizi, sıvı yakıt tahrikli roket motorunun temelleri, katı yakıt roket motoru temelleri ile elektrik tahrik konuları oluşturmaktadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Tanimlar,Tahrik, Yanma, Hız , Enerji ve Verim ve genel performans değerleri | Ch.1,2 Rocket Propulsion Elements, 7th edition, G. P. Sutton, O. Biblarz, Wiley-Interscience, 2001 |
2 | Nozul teorisi ve termodinamik bağlantıları, Ideal roket Nozul akışı | Ch. 3,4 Rocket Propulsion Elements, 7th edition, G. P. Sutton, O. Biblarz, Wiley-Interscience, 2001 |
3 | Uçuş performansı,Uçuş hareketleri, Hava araçları, Askeri roketler, Egzozun aerodinamik etkileri, Uçuş stabilitesi | Ch.4, Rocket Propulsion Elements, 7th edition, G. P. Sutton, O. Biblarz, Wiley-Interscience, 2001 |
4 | Roket yakıtlarının kimyasa performansl analizi | Ch.5,6 Rocket Propulsion Elements, 7th edition, G. P. Sutton, O. Biblarz, Wiley-Interscience, 2001 |
5 | Akışkan yakıtlı roket motorları, iticiler, itici sistemleri itici tankları ve gaz sistemleri | Ch.6,7 Rocket Propulsion Elements, 7th edition, G. P. Sutton, O. Biblarz, Wiley-Interscience, 2001 |
6 | Akışkan yakıtlı roket motorları, iticiler, itici sistemleri itici tankları ve gaz sistemleri, uçuş için gerekli itici basınç dengesi | Ch. 8,9 Rocket Propulsion Elements, 7th edition, G. P. Sutton, O. Biblarz, Wiley-Interscience, 2001 |
7 | Arasınav-1 | |
8 | Arasınav tekrar | |
9 | Katı itici roket sistemlerinin temelleri | Ch.15 Rocket Propulsion Elements, 7th edition, G. P. Sutton, O. Biblarz, Wiley-Interscience, 2001 |
10 | Katı itici roket sistemlerinin yükseklik ve manevra incelemeleri | Ch.16,17 Rocket Propulsion Elements, 7th edition, G. P. Sutton, O. Biblarz, Wiley-Interscience, 2001 |
11 | Elektrik tahrik, Ideal uçuş performansı, Elektro-termal ve termal olmayan electrik iticileri | Ch.18 Rocket Propulsion Elements, 7th edition, G. P. Sutton, O. Biblarz, Wiley-Interscience, 2001 |
12 | Katı itici roket temelleri, itici yanma hızı, ve basit performans bağlantıları | Ch.19,20 Rocket Propulsion Elements, 7th edition, G. P. Sutton, O. Biblarz, Wiley-Interscience, 2001 |
13 | Katı roket temelleri ve taneli itici sistemleri | Ch.21 Rocket Propulsion Elements, 7th edition, G. P. Sutton, O. Biblarz, Wiley-Interscience, 2001 |
14 | Taneli itici sistemlerinin stres, yükseklik ve manevra kontrolleri | Ch.22 Rocket Propulsion Elements, 7th edition, G. P. Sutton, O. Biblarz, Wiley-Interscience, 2001 |
15 | Arasınav-2 | |
16 | Final |
Ders Kitabı | Rocket Propulsion Elements, 7th edition, G. P. Sutton, O. Biblarz, Wiley-Interscience, 2001 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | M. J. L. TURNER, Rocket and Spacecraft Propulsion, Third Edition, Springer, 2009 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 3 | 60 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 60 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 8 | 128 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | - | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 2 | ||
Final Sınavı | 1 | 2 | |
Toplam | 178 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, Fen Bilimleri ile Havacılık ve Uzay Mühendisliği alanında edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |||||
2 | Havacılık ve Uzay Mühendisliği alanındaki problemleri saptar, analiz eder ve bilimsel yöntemleri kullanarak çözer ve yorumlar. | X | ||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde modern tasarım yöntemlerini uygulayarak tasarlar. | X | ||||
4 | Havacılık ve Uzay Mühendisliği uygulamaları için gerekli modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır. | X | ||||
5 | Havacılık ve Uzay Mühendisliği ile ilgili araştırma konuları için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar ve sonuçları analiz eder, yorumlar. | X | ||||
6 | Çok disiplinli takımlarda iletişim kurabilme ve çalışma yeteneğini geliştirir. | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır. | X | ||||
8 | Havacılık ve Uzay Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir. Havacılık ve Uzay Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçlarının farkındadır. | X | ||||
9 | Mesleki etik bilince sahiptir, mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibidir. | X | ||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibidir, girişimcilik ve yenilikçilik hakkında bilinçlidir, sürdürebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Havacılık ve Uzay Mühendisliği ile ilişkili konularda, bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar (‘‘Avrupa Dil Portföyü Küresel Ölçeği’’, B1 seviyesi). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler; insanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini Havacılık ve Uzay Mühendisliği alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest